رئیس پلیس فتا استان هرمزگان از شناسایی و دستگیری فردی که در شبکه‌های اجتماعی با ترفند پرداخت وام فوری و بدون ضامن،از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد،خبر داد.

سرهنگ احسان بهمنی رئیس پلیس فتا استان هرمزگان گفت: در پی مراجعه و اعلام شکایت یکی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی از وی با ترفند تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی در خصوص پرداخت وام فوری و بدون ضامن، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی افزود: بنا به اظهارات شاکی، متهم در یکی از شبکه‌های اجتماعی با آگهی پرداخت وام فوری با جلب اعتماد وی، برای دریافت وام قرض الحسنه مبلغ ۱۲۳ میلیون تومان را به حساب فرد کلاهبردار واریز کرده و پس از واریز وجه، فرد کلاهبردار از پاسخگوی به وی خودداری نموده است.

این مسئول انتظامی گفت: با اقدامات فنی و پلیسی انجام شده توسط کارشناسان پلیس فتا، فرد کلاهبردار شناسایی و در عملیات غافلگیرانه در "بندرعباس" دستگیر شد.

سرهنگ بهمنی با بیان اینکه متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد، 

به شهروندان و مردم استان توصیه کرد: هیچ نهاد یا مرجع رسمی در شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های خارجی از جمله تلگرام هیچ گونه پرداخت وام یا سرمایه‌گذاری ندارند و این کانال‌ها و صفحات صرفاً برای کلاهبرداری طراحی شده‌اند، لازم است شهروندان در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی موضوع را از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان را در پیام رسان های داخلی دنبال کنید:
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار